ORDRE EMO/285/2013, d'11 de novembre, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa Treball amb Suport de persones amb discapacitat i/o malaltia mental en el mercat ordinari de treball, i s’obre la convocatòria per a l’any 2013.
Una de les mesures que afavoreixen la inserció de persones amb discapacitat i/o malaltia mental en el mercat de treball ordinari és el treball amb suport com a mesura de foment de l'ocupació.
El Programa Treball amb Suport pretén oferir mecanismes que facilitin la integració en el mercat de treball ordinari de les persones discapacitades, per tal que adquireixin les competències transversals necessàries per a una millora de les possibilitats reals d'ocupació en plena igualtat d'oportunitats en el mercat ordinari de treball; i per altra, potenciar la contractació de les persones amb malaltia mental, i en especial la de les dones, per entendre que la doble discriminació les fa mereixedores d'accions positives.
El treball amb suport s'entén com una metodologia d'inserció laboral al mercat ordinari de treball de persones amb discapacitat o malaltia mental mitjançant el desenvolupament d’un conjunt d'accions d'orientació i acompanyament individualitzat en el lloc de treball, prestada per tècnics/ques d'acompanyament i suport a la inserció, que tenen per objecte facilitar l'adaptació social i laboral de treballadors/res amb discapacitat amb especials dificultats d'inserció laboral en empreses del mercat ordinari de treball en condicions similars a la resta de treballadors que exerceixen en llocs equivalents.
El Programa Treball amb Suport és una política activa d'ocupació pròpia de Catalunya, diferent de la regulada a la normativa bàsica estatal.

Projecte subvencionat pel Departament d’Empresa i Ocupació i cofinançat amb fons procedents de l’FSE.