Serveis d’acolliment residencial

Serveis de llar residència

- Es un servei d’acolliment residencial de caràcter temporal o permanent que té una funció substitutòria de la llar adequat per acollir a persones amb discapacitat intel·lectual amb diferents necessitats de suport:
-amb necessitat de suport intermitent
-amb necessitat de suport limitat
-amb necessitat de suport limitat amb trastorn de conducta
-amb necessitat de suport extens
-amb necessitat de suport extens amb trastorn de conducta
-amb necessitat de suport suport generalitzat

L’objectiu és afavorir i potenciar les habilitats d’autonomia personal, de la llar, oci, lleure i la vida comunitària de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Les funcions dels serveis bàsics són:
allotjament, acolliment i convivència, manutenció,cura personal, atenció a la salut i seguretat personal,foment dels hàbits d’autonomia personal, convivència i foment de les relacions interpersonals i socials,foment de l’oci i del lleure, assessorament i supervisió, atenció conductual.
Els serveis opcionals són aquells que no estiguin inclosos a l’apartat anterior.

Serveis de centre residencial

Es un servei d’acolliment residencial de caràcter temporal o permanent que té una funció substitutòria a la llar, adequats per acollir a persones amb discapacitat intel·lectual amb una necessitat de suport:
-amb necessitat de suport extens
-amb necessitat de suport extens  amb trastorn de conducta
-amb necessitat de suport generalitzat
-amb necessitat de suport generalitzat amb problemes de salut o salut mental afegit

L’objectiu és facilitar un entorn substitutiu de la llar adequat i adaptat a les necessitats dels usuaris i potenciar el desenvolupament autònom de les aptituds bàsiques de la vida diària i instrumentals.

Les funcions dels serveis bàsics són:
allotjament, acolliment i convivència, manutenció,cura personal, atenció a la salut i seguretat personal,foment dels hàbits d’autonomia personal, convivència i foment de les relacions interpersonals i socials,foment de l’oci i del lleure, atenció conductual.

Servei de suport a l’autonomia a la pròpia llar

Es un servei que ofereix orientació i suport a les persones amb discapacitat intel·lectual amb necessitats de suport que viuen soles, en parella o bé amb altres persones, i que, plantegen necessitats que no poden satisfer per elles mateixes.

L’objectiu és contribuir al desenvolupament de la persona en les activitats de la vida diària, tant a la seva llar com en la comunitat, possibilitant la seva autonomia.

Les funcions són donar suport a la persona  en les activitats d’autocura, domèstiques i comunitàries, per tal de millorar l’autogestió i la vida independent.
Donar suport  a la persona per planificar i gestionar la seva llar, els seus assumptes administratius i financers, la seva salut i la utilització dels recursos de la comunitat entre d’altres.